• Kaliteden ödün vermeyen güvenlik ve gelişmiş işlevsellik - DIAGEO Polska'da Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları

Kaliteden ödün vermeyen güvenlik ve gelişmiş işlevsellik - DIAGEO Polska'da Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları

Diageo, sert alkoller, şarap ve bira kategorisinde tüm dünyaca tanınan alkol markalarından bazılarının üreticisi ve bayisidir. Portföyündeki markalardan bazıları arasında Johnnie Walker, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, Beaulieu Vineyard ve Sterling Vineyards şarapları sayılabilir.

 

Uygulanan çözüm

Comarch SFA (Satış Gücü Uygulamaları)

satışla ilgili süreçleri yönetmek ve basitleştirmek için tasarlanmış, mobil ve web tabanlı çözümlerdir. 

Daha fazlası

Diageo Polska, mobil satış gücüne yönelik BT destek sistemi olan Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları için Comarch SA ile işbirliğine girdi. Mart 2010'da başlayan ve Haziran 2010'a kadar devam eden pilot proje başarısını kanıtladı ve Diageo Polska uygulamayı Polonya'daki tüm satış organizasyonunda devreye almaya karar verdi. Şu anda Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları sistemi, Diageo Polska'daki tüm çalışanlar tarafından bütün satış kanallarında (geleneksel, modern ve HoReCa) kullanılmaktadır.

PİLOT UYGULAMA VE PROJE'NİN 2010'DA POLONYA'DA BAŞLATILMASI

PROJE KAPSAMI SON OLARAK AVRUPA'DA 6 ÜLKEYE GENİŞLETİLDİ

AKILLI TELEFONLAR VE TABLETLERDE SATIŞ TEMSİLCİLERİNE YÖNELİK MOBİL UYGULAMA KULLANIMA SUNULDU

DIAGEO'NUN ÖZEL GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAYAN, TAMAMEN YAPILANDIRILABİLİR BİR UYGULAMA

Comarch SFA uygulamasından önceki durum

Diageo Polska, 2000 yılından beri dünya genelindeki satış ağını desteklemek için Siebel sistemini kullanmaktaydı. Çözüm kurumsal yapısı nedeniyle, zaman içinde kontrol edilememeye başlamış, yerel pazarın yapısı ve değişen iş gerçekliğine uyum sağlayamamıştı. Bu nedenle Diageo'nun 8 adım arama standardı olarak bilinen sekiz adımlı ticari ziyaret standardının da uygulanması sorunlu bir hale gelmişti. Sistem, ziyaretin her adımının hızla uygulanmasına olanak vermemiş ve kullanıcıyla interaktif olarak çalışılamamıştı. Ayrıca çözümün çok yönlü olmaması ve Diageo'nun dahili sistemleriyle entegre olmaması da, Siebel destekli sistemin Diageo Polska'nın satış biriminin temel gereksinimlerini karşılayamamaya başladığı bir durum yaratmıştı.

 

Çözüm

Comarch SFA, 8 adımlı arama standardının hızla uygulanmasını sağlamak için Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları sisteminin kullanılmasını önermiştir. Sistemin uygulanması, cihazın ve Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları’nın kullanılmasında el hareketlerini de destekleyen dokunmatik ekranlı, HTC’nın piyasadaki en yeni ekipmanı, HTC HD2 ile gerçekleştirilmiştir. Proje sırasında çözümün Android sistemli tablet ve akıllı telefonlara uyumlu güncelleştirmesi hayata geçirilmiştir. Diageo Polska ve Comarch SA uygulama takımları arasında gerçekleştirilen bir seri analiz toplantıları sonucunda, uygulama için nihai işlevsellikler ve organizasyon yapısının her düzeyindeki kullanıcılar için özel raporlama kapsamı geliştirilmesi tamamlanmıştır. Uygulama sırasında Comarch SA danışmanları sahadaki satış temsilcileriyle birlikte çalışarak, Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları çözümünün, kullanıcıların gerçek çalışma koşullarını nasıl etkilediğini gözlemlemiştir.

 

Uygulamadan sonraki durum

Diageo Polska şu anda satış organizasyonun tamamında Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları çözümünü kullanmaktadır. Uygulanan sistem, 8 adımlı arama standardını tamamen, Diageo Polska tarafından belirlenen şekilde ve hızlıca gerçekleştirilmesini, siparişlerin Diageo Polska iş ortaklarına gönderilmesini, dosyalanmasını ve, hem rutin hem de anlık, diğer tüm görevlerin yerine getirilmesini sağlamaktadır. Bununla birlikte esnek mimari, Diageo Polska'nın pazarda değişiklikler meydana gelmesi ve yeni iş alanları belirmesi durumunda bile, sistemin Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları üzerinden bu tür görevlerin gerçekleştirilmesine izin vereceğinden emin olmasını sağlamıştır. Diageo Polska gibi bir satış organizasyonunda Comarch SFA Mobil Satış Gücü Uygulamaları’nı değerlendirirken, Comarch sisteminin tek başına olmadığı ve Comarch ECOD ürün ailesi kapsamındaki diğer ürünlerle (Comarch SFA ve Comarch EDI, Comarch SFA Çevrimiçi Satış Desteği, Comarch SFA Dağıtım) desteklendiği de unutulmamalıdır. Sistem uygulamalarının daha da optimize edilmesi de Comarch'ın sunduğu entegre sistemlerin oluşturduğu sinerji sayesinde mümkündür.

  

Faydaları

Comarch SFA Mobil Satış Uygulamaları sisteminin kullanımı, Diageo Polska'ya şu faydaları sağlamıştır:
·         Oluşturulan siparişlerin otomatik teslimi ve sipariş iptali olanağı
·         Genişletilmiş tanzim teşhir işlevsellikleri
·         Şirket amaçlarının gerçekleştirilmesi
·         Polonya'daki tüm satış ağının denetimi ve yönetimi
·         Müşteri hizmet maliyetlerinde azalma
·         Perakende satış noktası ziyaret sürelerinde kısalma
·         Satış temsilcilerinin işlerinin optimizasyonu
·         Sipariş oluşturma aşamasında marj ve fiyat artışı hesaplaması
·         Raporlamadaki hata ve yetersizlikleri ortadan kaldırma

 

 

“Comarch çözümünün seçimi öncesinde bir pilot uygulama gerçekleştirilmiştir (...). Şirketimiz için seçilen nihai çözüm, satış kanalları için kapsamlı destek sağlayacak ve sistemin kendisi Diageo grubundaki tüm şirketlerde uygulanan çalışma standartları doğrultusunda satış temsilcilerinin çalışmalarını destekleyecektir.”

 

Rafał Stępień, Diageo Polska

Daha fazla bilgi ve öneriye ihtiyacınız var mı?

Bize iş ihtiyaçlarınızı söyleyin, biz size özel çözümlerimizi sunalım.