JetBlue Airways için Comarch Müşteri Bağlılığı

Amerika'nın en büyük düşük maliyetli havayollarından biri olan JetBlue, 2004 yılında TrueBlue adlı kendi sadakat programını başlattı.

2013 yılında Comarch ve JetBlue Airways arasındaki işbirliğinin sonucu olarak bu program, TrueBlue Badges oyunlaştırma programıyla genişletildi. 

Uygulanan çözüm

Comarch Müşteri Bağlılığı

Comarch Müşteri Bağlılığı, kullanıcının müşteri motivasyonunu ve müşteri bağlılığını artırmasını sağlayan bir araçtır.

Daha fazlası

Zorluklar

TrueBlue Badges için belirlenen ana hedefler şunlardı: 

 

  • Havayolu müşterilerinin sadakatını artırma (sadakat 3.0: ödüllendirme, etkileşim, bağlılık)
  • Oyunlaştırma mekanizmalarının kullanımıyla müşterilerin bağlılığını sağlama
  • Müşteriler ve davranışlarıyla ilgili değerli verileri toplama
  • TrueBlue programıyla üyeleri eğitme ve destekleme

 

JetBlue’nun önceliği, basit kurallara sahip olmakla birlikte aynı zamanda cazip ve ilgi çekici, kompakt bir oyunlaştırma programı oluşturmak ve uygulamaktı.

 

Programın kuralları

TrueBlue Badges programına kaydolmak çok kolaydır. Yeni kullanıcının TrueBlue hesabına giriş yapması ve hızlı bir eğitim turuna katılması gerekir. Daha sonra kullanıcı Badges'a katılma fırsatını yakalar.

Sadakat programı, müşterilere kişiye özel bir yaklaşımın eklenmesiyle zenginleştirilmiştir.

Her kullanıcının portal içinde, kendi profili ve ayarlarıyla kişiselleştirilmiş, ayrı ve benzersiz bir alanı vardır. Kullanıcı profili sayfasında ilerleme durumları, tamamlanan görevler ve toplanan rozetler gösterilir ve kullanıcı, arkadaşları ya da tüm TrueBlue Badges üyeleri arasındaki konumlarını görebilecekleri bir sıralama içine yerleştirilir.

Tüm uçuşlar kaydedilir ve kullanıcının profillerinde kişiye özel bir harita üzerinde gösterilir. Bu interaktif bir haritadır ve kullanıcı, belirli bir noktaya (Florida ya da New York gibi) uçuşu için de bir rozet alabilir. Bu bir takip aracı işlevi görür ve uçuş kaydı saklanıp sosyal medya üzerinden paylaşılabilir.

Kullanıcının portalda oluşturduğu tüm etkinlikler, Facebook ve Twitter gibi en popüler sosyal ağlar üzerinden paylaşılabilir. Bu tür bir eylem de, sosyal davranışı teşvik etmek amacıyla ekstra bir rozetle ödüllendirilir. Ayrıca bazı rozetler, kullanıcılara ekstra sadakat puanı kazandırır. 

 

Yararları

Comarch ile işbirliği ve TrueBlue Badges çözümlerinin uygulanması sayesinde JetBlue'nun elde ettiği en önemli yararlar şunlardır:

 

  • CLM ve SSO gibi dış sistemlerle entegrasyon,
  • müşterilerin tercihlerine ilişkin içgörüler,
  • rozetler ve puanlar için farklı ve esnek kampanyalar,
  • rezervasyon, arama veya işlem geçmişi gibi en son etkinliğe ve tercihlerine göre her müşteri için özel teklifler,
  • işe ilişkin içgörü kazanmak üzere üye bilgilerinin ayrıntılı analizi,
  • kullanıcı etkinliklerinin gerçek zamanlı olarak işlenmesi,
  • otomatik puan ve rozet atama,
  • basit ve kullanıcı dostu arayüz,
  • kullanıcılar için bildirimler biçiminde sunulan, hedefe uygun ve kişiselleştirilmiş geribildirim.

 

Sonuçlar

TrueBlue Badges programı, kullanıcıların JetBlue Airways ile uçmaya ilgi duymalarını sağlayacak mükemmel bir çözümdür. Her üyenin çok kazançlı bir deneyimin parçası olma fırsatı vardır. Bu deneyimle rozet ve puan toplayabilir, bunları JetBlue ile seyahat etmek için ya da iş ortaklarının hediyeleri (dergiler gibi) için kullanabilirler. Liderler arasında üst düzeyde olmanın ya da çok sayıda rozete sahip olmanın (motivasyona dayalı ödüller) sonucu olarak kazanılan itibar da çok önemli bir noktadır.

JetBlue’nun TrueBlue Badges programı kullanıcılara, 3F (Fun, Friends, Feedback ; Eğlence, Arkadaşlık, Geribildirim) olarak bilinen temel oyunlaştırma kuralına dayalı çok cazip bir ortam sunar. JetBlue müşterileri, sosyal medyada arkadaşlarıyla kutlayabilecekleri, unutulmaz

bir maceranın parçası olur. 

Önemli veriler ve rakamlar 

100.000 kullanıcı

Facebook'ta 1,5 milyon Badges içeriği izlenimi

560.000 ödüllü başarı

1,3 milyon sayfa görüntüleme

JetBlue'dan alıntı

TrueBlue Badges programı, son birkaç yıl içinde işle ilgili alınan en iyi kararlardan biridir. Oyunlaştırma mekanizmaları, kullanıcılarımızın daha bağlı ve sadık olmasını sağlar. Rozet toplama ve bunları kişiye özel bir harita üzerinde gösterme olanağı, müşterileri gerçekten etkilemektedir. Oyunlaştırma programının başladığı 2013 yazından bu yana, sosyal medyada JetBlue ile bağlantılı etkinliklerde ve kullanıcıların web sitesinde harcadığı zamanda artış olmuştur.

Daha fazla bilgi ve öneriye ihtiyacınız var mı?

Bize iş ihtiyaçlarınızı söyleyin, biz size özel çözümlerimizi sunalım.