BP GLOBAL için Comarch Sadakat Yönetimi

Dünyanın önde gelen uluslararası petrol ve gaz şirketlerinden biri olan BP p.l.c., müşterilerine günlük kullanım için petrokimya ürünleri, perakende hizmetleri, ısınma ve aydınlanma için enerji, ulaşım için yakıt sağlar. 6 kıtada faaliyet gösteren BP grubu, ürünlerini ve hizmetlerini 80'den fazla ülkede sunmaktadır.

Dünya genelinde 22.100 istasyonu bulunan şirketin, BP, ARAL, ARCO, Castrol, ampm ve Wild Bean Café olmak üzere 6 önemli markası bulunmaktadır.

Uygulanan çözüm

Comarch Sadakat Yönetimi

hem bireysel hem de işletme müşterileri için tasarlanmış başarılı bir sadakat programının oluşturulması için gereken tüm araçları sunar

Daha fazlası

İş Zorlukları

 

Yakın sektörü rekabeti en fazla olan sektörlerden biridir. BP, bu ölçekte bir sadakat programı yürütmeye karar veren ilk şirketler arasındaydı ve bir yıl süren bir ihale süreci sonucunda  BT platformu tedarikçisi olarak Comarch seçildi (20 tedarikçi arasından). Esas amaç oldukça basitti: tüm ülkeler için tek bir küresel BT platformu.

 

BP Global için Comarch tarafından geliştirilen CLM sisteminin asıl hedefi, BP müşterilerine yöneltilen teklifi daha cazip hale getirmek ve müşteri sadakatinin güçlendirilmesinin yanı sıra şu konularda yardımcı olmaktır:

 

  • mevcut müşteri tabanını koruma
  • mevcut BP müşterilerine satışı artırma
  • yeni müşteriler edinme (ve dolayısıyla satışları artırma)
  • müşterilerle bire bir ilişkiler kurarak şirketin saygınlığını artırma
  • modern pazarlama yöntemlerini kullanarak şirketin pazar payını artırma
  • petrol dışındaki ürünlerin satışını artırma
  • pazarlama maliyetlerini azaltma
  • pazara sunma süresini iyileştirme

 

Çözüm

 

Comarch tarafından sağlanan sistem, BP'nin tüm gereksinimlerini karşıladı. Comarch, BP'nin bulunduğu her ülke için farklı işlev kapsamı sağlarken, aynı zamanda yerel pazarla ilgili gereksinimler,  yasal zorunluluklar ve kurumsal standartları da yerine getirdi. Ayrıca her ülke, bağımsız kampanyalar, puan kullanım kuralları ve pazarlama mesajları oluşturan farklı operasyon modellerine sahip benzersiz bir sadakat programı uyguladı. BP'de uygulanan sistem modülleri şunlardır:

 

  • İş İdaresi
  • İletişim Merkezi
  • Lojistik Modülü
  • B2B Uygulaması ve
  •  Yerinde Uygulama (özel olarak yalnızca BP'deki proje için geliştirilmiştir)

 

BP projesini diğerlerinden ayıran bir özellik de, tüm Avrupa programlarına hizmet sunan tek bir BT platformunda çalışmasıdır. Sistem, Krakov genel merkezinde bulunan Comarch Veri Merkezi'nde barındırılır.

 

Comarch yalnızca bir yazılım çözümü sağlamakla kalmamış, aynı zamanda geliştirme, özelleştirme, bakım, danışmanlık, hesap yönetimi ve kampanya oluşturma hizmetleri gibi çeşitli profesyonel hizmetler de sağlamıştır.

 

Comarch, POS sistemi, 3. taraf ana sadakat sistemleri, CRM, ERP sistemleri, dış analitik aracı, SMS ağ geçidi, e-posta sunucusu ve letter shop ile entegrasyon sağlamıştır.

 

Başlıca yararları

 

  • Offline sistemden online sisteme geçiş
  • ayrıntılı işlem geçmişi (hesap, kart, üye)
  • alışveriş sepeti iletişimi, ayrılacak puanlar, tarih ve tek tek öğe satın alma
  • gelişmiş kampanya tasarımcısı – sınırsız pazarlama fikirleri
  • hedefe uygun ve kişiye özel gerçek zamanlı pazarlama mesajları ve kuponlar
  • kısaltılmış kampanya tanımı iş akışı
  • işlem geçmişiyle ilgili müşteri segmentlerine dayalı teklifler
  • eski çözümlerden online kart geçişi

 

 

BP Global'den alıntılar

 

“Comarch ve sunduğu çözümler, kartlar, müşteri hesapları, ödüller, kampanyalar, iletişim ve elbette tüm puan işlemleri gibi sadakat programlarımızı destekleyen BT platformunu ve tüm arka ofisi yönetiyor. 10 yılı aşkın bir süredir Comarch ile birlikte çalışıyoruz. Gereksinimlerimiz ve stratejimizle birlikte büyüyebilecek ve çözümünü ve işleyiş yöntemini BP'nin bulunduğu ülkelere göre uyarlayabilecek bir şirket arayışı içinde olduğumuzdan seçimimiz Comarch'tan yana oldu. Sadakat programı projesi süresince bizimle birlikte olacak bir iş ortağına ihtiyacımız vardı. Comarch ile tamamen güven temeline dayalı bir ilişki kurduk ve tüm yerel BP şubelerinin de bu ilişkiden memnun olduğunu görmekten şahsen çok mutluyum.

 

Birlikte yaptığımız işler beklentilerimizi gerek küresel gerek yerel bağlamda tam olarak karşıladı. Comarch'ın uzmanları ciddi bir deneyime sahip ve programı daha iyi ve cazip hale nasıl getirebilecekleri yönünde her zaman yenilikçi fikirler ortaya atabiliyorlar.”

 

Olivier Martinet, B2C ağı gelişiminden sorumlu BP Avrupa Pazarlama Direktörü

Daha fazla bilgi ve öneriye ihtiyacınız var mı?

Bize iş ihtiyaçlarınızı söyleyin, biz size özel çözümlerimizi sunalım.